Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів       за  2015/2016  н/р.

Методичне об’єднання вчителів початкових класів працює над проблемою з урахуванням організації навчально- виховного процесу, особливостей складу учнів початкових класів: «Формування  в  учнів  ключових  компетентностей  за  умов поєднання традиційної та інноваційної  освіти».

Пріоритетні напрямки роботи методичного об’єднання

Відповідно до поставленої проблеми основними пріоритетними напрямками роботи початкової школи стали :

· Упровадження скорегованого Державного стандарту початкової освіти, використання технологій продуктивного навчання з метою стимулювання креативності учнів( звернувши увагу на формування галузевих компетентностей).

· Орієнтувати вчителів початкових класів на формування в учнів життєво необхідних навичок, що забезпечується неухильним виконанням практичної частини навчальних програм.

· Орієнтувати вчителів на системну роботу з учнями по розвитку аналітико-синтетичної діяльності при вивченні змістових ліній освітніх галузей початкової освіти, звернувши особливу увагу на уміння працювати з різними видами вправ, текстів, інструкцій.

· Вдосконалення роботи щодо формування здоров’язберігаючої компетентності дітей через формування доступних знань і уявлень про здоровий спосіб життя, про основи безпеки життєдіяльності.

· Розвиток мовленнєвої та пізнавальної компетентності  учнів.

· Моральний розвиток дитини, формування її морально-правової свідомості, поведінки – основні пріоритети у вихованні підростаючого покоління

· Забезпечення повноцінного фізичного розвитку дітей в літньо – оздоровчий період.

· Формувати позитивну мотивацію навчально-пізнавальної діяльності.

· Спрямовувати роботу кожного вчителя на навчальні можливості кожного учня.

· Орієнтувати вчителів на активізацію творчого потенціалу, залучення до творчої діяльності, зростання рівня творчої компетентності учнів.

· Використовувати системний підхід до роботи зі здібними та обдарованими учнями, готувати їх до участі у шкільних, районних та Всеукраїнських  проектах.

· Сприяти використанню здоров’язберігаючих освітніх технологій, зміцненню фізичного, психологічного здоров’я школярів.

· Удосконалювати та розповсюджувати досвід  використання інноваційних технологій у навчально- виховному процесі.

· Створювати на уроках гуманну, доброзичливу атмосферу , комфортне середовище, систему неформальної ділової комунікації, в якій учитель і учень спілкуються як особистості цінуючи унікальність і своєрідність одне одного.

 Виходячи з цього,робота МО вчителів початкових класів за 2015- 2016 н.р була така:

В минулому 2015 – 2016  навчальному році  методичне об’єднання вчителів початкових класів продовжило працювати  над проблемною темою «Формування  в  учнів  ключових  компетентностей  за  умов  інноваційної  освіти ». Належну увагу педагоги приділяли науково-методичному, інформаційному забезпеченню  навчально-виховного процесу, новим освітнім технологіям, вдосконаленню змісту виховання, вивченню комплексних інноваційних підходів до організації життєдіяльності сучасної початкової школи.

    Для підвищення рівня ефективності сучасного уроку класоводи широко впроваджують у практику своєї роботи елементи педагогічного досвіду своїх шкільних колег, використовують інтерактивні технології навчання для формування компетентностей як інтегрованого результату навчальної діяльності.

    Кожен вчитель брав участь у роботі МО: готували доповіді, давали відкриті уроки, виховні заходи. За навчальний рік проведено п’ять засідань МО  : вересень –«Засідання круглого столу з методичних питань; Жовтень –«Адаптація першокласників. Інтерактивні методи у структурі уроку»;січень « Ігрові  форми навчання і розвиток здібностей учнів»; березень – Розвиток компетентностей учів шляхом впровадження інтерактивних технологій»; травень –«Результати роботи вчителів початкових класів», на яких розглядалися наступні питання .

 1. Вивчили методичні рекомендації щодо організації навчально- виховного процесу в початкових класах.

2. Вивчили основні нормативні документи ,що регламентують роботу початкової школи.

3. Проводили математичні , українознавчі, екологічні класні години з метою підвищення інтересу до вивчення предметів. ( Класні години :«Мій пухнастий друг», «Свято наших любих жінок» - 1 клас - Алтухова В.О. ; «Як поводитися у громадських місцях», «Щоб не трапилось біди» -2 клас- Косенко А.В.; «Криком вогню не загасити», «Трагедія Чорнобиля» - 3 клас- Пльохіна Т.М.; «Дружба – найцінніший скарб»; «Свято осені» -4клас –Філіппова О.Є.)

4 Провели і проаналізували відкриті уроки з тем : «Времена года. Слушание рассказа. Четыре желания.»- урок російської мови 1 клас, «Лічба предметів. Число і цифра 6. Склад числа 6.»- урок математики 1 клас; «В.Сухомлинський . Покинуте кошеня.» - урок літературного читання 2 клас, «Уживання великої букви в іменах людей та кличках тварин »- урок української мови 2 клас; «Українська народна казка. Кривенька качечка.» - урок літературного читання 3 клас, «Відмінювання іменників. Назви відмінків.» - урок української мови 3 клас; « Без верби та калини нема України »- урок літературного читання 4 клас, «Корень. Однокоренные слова.» - урок російської мови 4 клас.

4. Вчителі виступили на засіданнях з доповідями : Пльохіна Т.М.- «Взаємодіюче навчання і розвиток мислення молодших школярів»; Філіппова О.Є.-«Впровадження інноваційних технологій на уроках читання в початковій школі»; Алтухова В.О. –« Розвиток компетентностей учнів в навчанні і вихованні шляхом впровадження інтерактивних технологій»; Косенко А.В. – « Ігрові форми навчання і розвиток здібностей дітей»                

Г)ознайомилися і вивчали досвід роботи вчителів початкових класів , висвітлених на сторінках журналів «Розкажіть онуку», «Початкове навчання і виховання», «Початкова освіта» та з інтернет ресурсу.

5. На 4 засіданні МО було розглянуто та обговорено питання про підсумки олімпіад з української мови та математики, а на 5 засіданні проаналізовані результати підсумкових контрольних робіт.

6. Протягом року  поповнювали кабінети роздатковим і дидактичним матеріалами.

7. Брали участь у підготовці до педрад

8. Здійснювали тематичний контроль за:

- технікою читання в 2-4 класах;

- дотримуванням єдиних вимог до усного і писемного мовлення;

- проведенням підсумкових контрольних робіт з української мови і математики

(3-4 класи, грудень);

- перевіркою зошитів з математики та української мови в 2-4 класах;

9. Приймали участь у роботі  засідань районних методичних об’єднань.

Членам методичного об’єднання в наступному навчальному році:

-           ретельно опрацювати вимоги та завдання  Державного стандарту, програми для середньої загальноосвітньої школи 1 – 4 класи, врахувати висновки та пропозиції колег щодо впровадження Державного стандарту:

-           планувати та здійснювати роботу з ліквідації недоліків:

-           використовувати системний підхід у роботі зі здібними та обдарованими дітьми;

-           працювати над рівнем обізнаності та готовності вчителів до впровадження інтерактивних технологій в навчання, готовності до формування медіа культури молодших школярів відповідно сучасним освітнім вимогам, оптимальної інформатизації навчально-виховного процесу;

-           проводити тижні педагогічної майстерності;

-           створити сайт МО , на ньому Віртуальний Методичний Кабінет;

-           продовжити взаємовідвідування уроків з метою збору зернинок досвіду кожного члена методичного об’єднання;

-           вести моніторинг росту професійної компетентності, педагогічної майстерності вчителів.

   Головна мета: виявлення та максимальний розвиток індивідуально значущих позитивних задатків кожного учня, формування інтересу до пізнання, бажання та вміння навчатися, надання особистості можливості визначатися та реалізовуватися в тій галузі діяльності, яка найбільше відповідає її потенційним здібностям.

1.На сайті МО розмістити:

– блог вчителів початкових класів;

- статті з проблемних тем «Формула успіху молодших школярів»

- аналізи за семестри

- звіт про проведення Тижня початкової школи

- конспекти відкритих уроків і заходів.

2.  Представити у вигляді презентацій та наочних матеріалів, теоретичний матеріал кожного з членів МО (інформаційні повідомлення).

4. Створити діагностичні карти членів МО

- Діагностичну карту виявлення рівня методичної підготовки вчителя;

     - Діагностичну карту виявлення утруднень педагогічних працівників під час організації навчально-виховного процесу.

Підводячи підсумки, зазначаємо, що всі заплановані засідання проведено Головна мета МО учителів початкових класів – навчати , берегти і охороняти маленьку дитину. Рішенням останнього засідання МО ухвалили: « Вважати роботу МО на протязі року задовільною.»