Виховна година 

  

«Дорога від дому

       до школи»

                                  Мета:

   ознайомити учнів з  ПРАВИЛAми ДОРОЖНЬОГО РУХУ, ПРИЗНАЧЕННЯ ДОРОЖНІХ ЗНАКІВ;

 ВИХОВУВАТИ ЗВИЧКУ ДОТРИМУВАТИСЯ ПРАВИЛ БЕЗПЕЧНОГО РУХУ, ПРАВИЛЬНО ПЕРЕХОДИТИ ВУЛИЦЮ;

   РОЗВИВАТИ ЛОГІЧНЕ МИСЛЕННЯ, УВАГУ, СПОСТЕРЕЖЛИВІСТЬ;

  ВИХОВУВАТИ БЕРЕЖЛИВЕ СТАВЛЕННЯ ДО СВОГО ЗДОРОВ’Я  ТА ВМІННЯ ВИБИРАТИ БЕЗПЕЧНУ  ДОРОГУ.

ОБЛАДНАННЯ:

ТАБЛИЦЯ З ДОРОЖНІМИ ЗНАКАМИ, МОДЕЛЬ СВІТЛОФОРА, ПРАПОРЦІ ЗЕЛЕНОГО, ЧЕРВОНОГО ТА ЖОВТОГО КОЛЬОРІВ, ПЛАКАТИ.

ХІД УРОКУ


I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ ДО РОБОТИ.
— СІДАЙТЕ ЗРУЧНІШЕ І РОЗПОЧНЕМО НАШУ ВИХОВНУ ГОДИНУ.

 

II. Актуалізація опорних знань.

 Відгадайте ці загадки:
То пряма, то рівна, то крута,
Поведе тебе по всіх світах
Починається з порога
Безкінечна ця … (дорога).

Що то за звір ліг на дорозіі всі по ньому ходять? (Зебра)

 У лісі лежить, через поле біжить,
А як устане, то й до неба дістане. (Дорога
).

— Діти, яку дорогу ви обираєте, йдучи до школи?
— Де треба переходити вулицю?  Як потрібно переходити дорогу?
— Які дорожні знаки ви знаєте? (Використовується таблиця.)
— Яке значення має світлофор на дорогах?
— До чого може призвести порушення правил дорожнього руху?

 III. Повідомлення теми і мети уроку.

 - Сьогодні ми поговоримо про безпеку на дорозі від дому до школи і навпаки.

Дорога до школи веде нас не лише до приміщення, а й до великої країни Знань. Щодня ви  поспішаєте на навчання до своєї школи.

 Учень

Найкраща у світі — дорога до школи,
Бо ти у дитинстві простуєш по ній.
Її не забудеш ніколи-ніколи,
Вона, наче сонце, у долі твоїй.

 Вчитель

Дорога до школи! У кожного вона своя, така знайома, що із заплющеними очима можеш по ній пройти! Та виявляється, що не завжди вона буває безпечною, оскільки комусь треба переходити проїжджу частину вулиці, комусь — залізничну колію, а ще комусь — іти через кладку, через ліс, перетнути сквер чи парк... А тому існує небезпека, що загрожує твоєму здоров’ю і життю.

Звичайно, спочатку по цій дорозі вас водили батьки, щоб ви її добре вивчили і навчилися вибирати безпечне місце. А згодом ви подорослішали, і батьки вам самим довірили йти нею. Але пам’ятайте, що правила є завжди, на кожній дорозі, і тому треба їх дотримуватися, щоб уникнути небезпеки.

- А як потрібно йти, щоб завжди бути у безпеці?

(Відповіді учнів).

Вчитель

Йдучи до школи чи повертаючись додому, йдіть з друзями або дорослими. Це, по-перше, цікавіше, є з ким поспілкуватись, а по-друге, безпечніше, бо гуртом завжди легше.

Будьте завжди на виду, тобто йдіть такими стежками та дорогами, де ходять люди, оскільки є вірогідність зустрітися з небезпечною людиною чи твариною. І тоді за вас нікому буде заступитися. Ви зустрінетеся з бідою сам на сам.

 

Діти, котрі полюбляють  гуляти наодинці, часто ставлять своє життя під загрозу. Але, де є хоч двоє людей, вірогідність небезпеки вдвічі зменшується, тому що в такому випадку легше знайди правильне вирішення або вихід із ситуації. А злочинці ніколи не нападають на групу людей, тому що їм не потрібні свідки. Вони чекають одиноких перехожих, над якими можна поглумитися.

У гурті легше уникнути нападу бродячих тварин, вони теж, як правило, на групу людей не нападають. А тому ніколи не блукайте самі безлюдними доріжками не лише, коли стемніє, а навіть удень, щоб ніхто не образив, не скривдив.

Будьте на виду, щоб покликати на допомогу. Мабуть, не один раз комусь з вас, доводилося чути  про те, що пропала дитина, її розшукують родичі і міліція, а знайти важко, а то й неможливо з різних причин. Чули ви, можливо, і про те, що викрадають дітей з метою одержання великих грошей за них і т. ін. А тому будьте дуже пильні і вибирайте дорогу людну і безпечну та завжди ходіть по ній, щоб дорослі члени родини знали, де вас шукати. Ніколи не скорочуйте свій шлях, йдучи навпростець, бо мудрість народна каже: «Хто навпростець мандрує, той удома не ночує».Тому вибирайте безпечну дорогу, що по ній завжди ходите. І коли вас довго немає, то мама з татом вийдуть назустріч.

- А коли назустріч іде собака, а ти один, що ти робитимеш?

(Відповіді учнів)

Є декілька варіантів: вона тебе не чіпає і проходить мирно, то й ти ніколи не зачіпай чужу собаку, бо це може бути досить небезпечно. По-перше, ніколи не дивися собаці пильно в очі, не посміхайся до неї, бо вона думає, що ти показуєш їй зуби, щоб кинутися на неї, адже собака показує зуби (оскалюється) перед нападом. Так вона демонструє свою силу. Якщо ти дуже насторожений при зустрічі з собакою, то вона це відчуває і першою нападає, тому ніколи не показуй страху, а тим більше — не тікай від неї! Якщо ти бачиш, що собака виявляє агресивність, то треба дати команди, які вона, можливо, розуміє і виконає, — це «Фу!», «Сидіти!», «Стояти!», «Лежати!» Якщо ж це не допомогло, і собака присідає, щоб стрибнути на тебе, то ти повинен активно захищатися палицею, каменем, грудкою землі чи що трапляється під руки. Якщо є поблизу дерево — можна вилізти на нього, а якщо ні, то захищай горло, голову руками, старайся повернутися до собаки спиною і відбивайся. Коли собака вкусила, то рану треба промити розчином марганцівки, перекисом водню і обов’язково звернутися до лікаря, бо в слині, що потрапила в кров, може бути багато хвороботворних мікробів, вірусів, які є дуже небезпечними для людини, а найстрашніша хвороба — це сказ, який передається людині від хворої тварини.

Небезпека завжди зростає з настанням темряви. Якщо вам довелось іти ввечері, то вибирайте освітлену дорогу, а краще під’їхати транспортом або щоб вас зустріли дорослі члени родини. Життя у кожного одне і не треба ставити його під загрозу.

Ніколи не поспішай вийти з хати, поки всього не перевіриш, бо друзі, які кличуть тебе, можуть зачекати, а біда не чекає. Тому роби все так, щоб було якнайменше стресів у твоєму житті. Від цього залежить і твоє здоров’я.

 

Прослухайте запитання і виберіть 
правильний варіант відповіді.

Тестове завдання.
1) Яка частина вулиці призначена для пішохода?
а)дорога;
б)тротуар;
в) велосипедна доріжка.
2) Як пішоходи повинні ходити по тротуару?
а) дотримуватися середини;
б) з лівої сторони;
в) з правої сторони.
3) На який сигнал світлофора можна переходити вулицю?
а) червоний;
б) жовтий;
в) зелений.
4) Якщо на дорозі немає «зебри», то дорогу треба переходити:
а) в будь-якому місці;
б) через підземний перехід;
в) почекати, поки на дорозі не буде транспорту, і перебігти дорогу.

 IV. Читання та аналіз змісту виховної розповіді.

— Діти, послухайте, яка історія трапилася з одним  хлопчиком. Василько отримав на уроці математики аж 12 балів, поспішав додому похвалитися мамі гарною оцінкою. Так поспішав, що не дивився, куди він біжить. А по тротуару йшла старенька бабуся з паличкою. Василько її не помітив, збив з ніг. Старенька впала, зламала ногу. Потрапила до лікарні, довго лікувалася. бо зламані кістки в старих людей дуже погано зростаються.— Діти, що стало причиною цього випадку?

 — Як потрібно рухатися по тротуару?

— А якщо потрібно обігнати пішохода, то як це потрібно зробити?
— Як потрібно переходити дорогу?

  Фізкультхвилинка «Світлофор».

— Зараз проведемо гру на уважність. Називається вона «Світлофор». Правила гри: коли я вам показую прапорець червоного кольору – ви стоїте. На жовтий колір — плескаєте в долоні, а на зелений – крокуєте на місці. В кожному ряду, учень, який припустився помилки, сідає. Виграє та команда, що допустить найменше помилок.

Виступ учнів:

Руху правила й закони пам’ятати добре слід.

Світлофор горить червоним – всім закрито перехід.

Мигає жовте – не хвилюйся, уважним будь і приготуйся.

Зелене – вітер, сніг чи злива – через дорогу йди сміливо!

V. Продовження бесіди.

— Уявіть таку ситуацію. Хлопчик рухається на велосипеді тротуаром, не перевищуючи швидкість. Доїжджає до перехрестя і не звертає уваги на світлофор,  виїжджає на проїжджу частину дороги, коли горіло червоне світло.
— Які можуть бути наслідки?

— А як потрібно переходити вулицю, коли ви рухаєтеся на велосипеді?

 

VI. Підсумок уроку
— То про що ми сьогодні говорили ?
— Де це нам пригодиться?
— Чому ми маємо знати це?